اسدی، حسن و دیگران، (1388). رابطۀ بین یادگیری و عملکرد سازمانی در کارشناسان سازمان تربیتبدنی جمهوری اسلامی ایران. مدیریت ورزشی، 1، 237-247.
امیری، مجتبی؛ اسدی، محمدرضا و دلبری راغب، فاطمه (1390). بررسی وضعیت فرسودگی شغلی در میان کارکنان بانک و ارائه راهکارهای بهبود وضعیت آن. مدیریت بازرگانی، 3(7)، 37-56.
انیسی، جعفر و دیگران (1389). عوامل فردی و سازمانی مرتبط با فرسودگی شغلی در کارکنان نیروی دریایی. مجلۀ علوم رفتاری، 4(3)، 249-253.
بهنامی، ژوزف (1384). یادگیری سازمانی. تدبیر، 161، 19-20.
پورحسینی، جواد (1386). سازمانهای یادگیرنده ضرورت کسبوکار در دنیای امروز. مدیریت، 122، 52-58.
حسنزاده، پریسا (1388). بررسی فرسودگی شغلی در کتابداران کتابخانههای عمومی (مطالعه موردی: کتابداران استان مازندران). پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات.
حسنی، علی (1388). عوامل مؤثر بر توسعه یادگیری گروهی. معرفت، 18(37)، 91-108.
دانش فر، کرم الله و بهرام زاده، حسینعلی (1385). ضرورت پیدایی سازمان یادگیرنده. مدیریت، 16(109)، 109-110.
ذهبیون، شهلا؛ یوسفی، علیرضا (1386). میزان انطباق سازمان آموزشوپرورش شهر اصفهان با ویژگیهای سازمان یادگیرنده از دیدگاه دبیران در سال تحصیلی 1384-1385. دانش و پژوهش در علوم تربیتی، 14، 125-144.
سبحانی نژاد، مهدی و یوزباشی، علی (۱۳۸۵). سازمان یادگیرنده؛ مبانی نظری، الگوهای تحقق و سنجش. تهران: انتشارات یسطرون.
سنگه، پیتر (1382). پنجمین فرمان، حافظ کمال هدایت، محمد روشن، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، چاپ چهارم.
غلامی، بهاره؛ غلامی، بنفشه و بهرامی، سوسن (1389). رابطة سازمان یادگیرنده با سبکهای رهبری مدیران گروههای آموزشی از دیدگاه اعضای هیئتعلمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مدیریت، اطلاعات سلامت، 4، 694-689.
فرهاد نژاد، علی (1379)، یادگیری سازمانی. تدبیر، 109، 61-63.
فرید، داریوش؛ بردبار، غلامرضا و منصوری، حسین (1387). شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی کارکنان آموزشوپرورش یزد با استفاده از فنون تصمیمگیری چند شاخصه. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 31(8)، 149-182.
ملکی نیا، عماد و بجانی، حسین (1388). مدیریت دانش در سازمانهای یادگیرنده. تدبیر، 203، 49-52.
یعقوب زاده، مریم (1387). بررسی رابطه مدیریت دانش با یادگیری سازمانی (مطالعه موردی سازمان نقشهبرداری کشور). پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران.
Argyris, C., & Schön, D. (1996). Organizational Learning II: Theory, Method and Practice, Addison.
Argyris, C., & Schon, D. A. (2009). Organizational Learning: A Theory of Action Perspective (Addison-Wesley Series on Organization Development.).
Bayraktaroglu, S., & Kutanis, R. O. (2003). Transforming hotels into learning organisations: A new strategy for going global. Tourism Management, 24(2), 149-154.
Birkinshaw, J., & Fey, C. F. (2000). Organizing for innovation in large firms. Unpublished Manuscript, Stockholm School of Economics.
Brown, J. S., & Duguid, P. (1991). Organizational learning and communities-of-practice: Toward a unified view of working, learning, and innovation. Organization science, 2(1), 40-57.
Bui, H., & Baruch, Y. (2010). Creating learning organizations in higher education: applying a systems perspective. The Learning Organization, 17(3), 228-242.
Choe, J. M. (2004). The relationships among management accounting information, organizational learning and production performance. The Journal of Strategic Information Systems, 13(1), 61-85.
Dawes, P. L. (2003). A model of the effects of technical consultants on organizational learning in high-technology purchase situations. The Journal of High Technology Management Research, 14(1), 1-20.
Engelhard, J., & Nägele, J. (2003). Organizational learning in subsidiaries of multinational companies in Russia. Journal of World Business, 38(3), 262-277.
Figueiredo, P. N. (2002). Learning processes features and technological capability-accumulation: explaining inter-firm differences. Technovation, 22(11), 685-698.
Furst-Bowe, J. A., & Bauer, R. A. (2007). Application of the Baldrige model for innovation in higher education. New directions for higher education, 137(1), 5-14.
Jelinek, M. (1979). Institutionalizing innovation: A study of organizational learning systems. Praeger Publishers.
Liu, C. L. E., Ghauri, P. N., & Sinkovics, R. R. (2010). Understanding the impact of relational capital and organizational learning on alliance outcomes. Journal of World Business, 45(3), 237-249.
Marquart, M. (1996). Building the learning organization: A systems approach to quantum improvement and global success.
Örtenblad, A. (2004). The learning organization: towards an integrated model. The learning organization, 11(2), 129-144.
Reynolds, T., Murrill, L. D., & Whitt, G. L. (2006, June). Learning from organizations: Mobilizing and sustaining teacher change. In The Educational Forum (Vol. 70, No. 2, pp. 123-133). Taylor & Francis Group.
Saban, K., Lanasa, J., Lackman, C., & Peace, G. (2000). Organizational learning: a critical component to new product development. Journal of Product & Brand Management, 9(2), 99-119.
Senge, P. (1990). The fifth discipline: the art & practice of the learning organization.,(Doubleday Currency: New York).
Small, A., & Irvine, P. (2006). Towards a framework for organizational learning. The Learning Organization, 13(3), 276-299.
Steward, J., Hodgkinson, P. F., & Franklin, P. (1998). Towards Universities as Learning Organizations. The Learning Organization. S, 5(5), 228-238.
Torres, R. T., & Preskill, H. (2001). Evaluation and organizational learning: Past, present, and future. The American Journal of Evaluation, 22(3), 387-395.
Zhang, L., Jia, Q., & Li, P. (2007, July). A Conceptual Structure for Organizational Learning and Organizational Performance. In Seventh IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2007) (pp. 41-42). IEEE.