TY - JOUR ID - 81428 TI - شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر یادگیری سازمانی در شهرداری شیراز با استفاده از روش AHP JO - مدیریت شهری نوین JA - MUM LA - fa SN - 2383-1820 AU - ملکی, زهرا AD - کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، کارشناس ادارۀ پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 4 IS - 14 SP - 83 EP - 106 KW - یادگیری سازمانی KW - AHP KW - کارکنان KW - شهرداری شیراز DO - N2 -   یادگیری سازمانی در توسعۀ سازمان از عوامل بسیار مؤثر است. امروزه، مدیران و رهبران سازمان‌ها دریافته‌اند به یادگیری به عنوان پدیده‌ای ارزشمند بنگرند و برای موفقیت در ایجاد آینده‌ای بهتر، سازمانی پرورش دهند که به‌خوبی و به طور اثربخش و پایدار در پی فراگیری باشد و برای حفظ بقای خود با دگرگونی‌ها هماهنگ شود. تحقیق حاضر به‌دنبال شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر یادگیری سازمانی کارکنان شهرداری شیراز است. روش تحقیق با توجه به ماهیت آن، توصیفی از نوع پیمایشی است. بدین منظور با بهره‌گیری نظر 30 نفر از خبرگان و کارشناسان، 25 مؤلفه مؤثر بر یادگیری سازمانی کارکنان شناسایی شد که در چهار گروهِ «عوامل سازمانی و مدیریتی»، «عوامل مرتبط با شغل»، «عوامل محیطی و فیزیکی» و «عوامل فردی» دسته‌بندی شدند. این عوامل با روش  اولویت‌بندی شدند. نتایجی که به‌دست‌آورده‌اند، نشان می‌دهند «عوامل مرتبط با شغل» بیشترین و «عوامل محیطی و فیزیکی» بر یادگیری سازمانی کارکنان شهرداری شیراز کمترین تأثیر را می‌گذارد. UR - https://journal.shiraz.ir/article_81428.html L1 - https://journal.shiraz.ir/article_81428_f3bbd4892820dc22bc6a471b86ae9603.pdf ER -