احمدی، تقی (1393). مهندسی تبلیغات محیطی. تهران: فراز اندیش سبز.
ایلوخانی، مسعود (1393): گرافیک محیطی. چاپ دوم، تهران: انتشارات فاطمی.
بهزادفر، مصطفی، ایلکا، شاهین و ایلکا، شهاب (1391). رویکردی تحلیلی بر تبارشناسی زیباییشناسی در تعامل با ساختار مدیریتی شهر، دو فصلنامه مدیریت شهری، 30: 90-69.
پاکزاد، جهانشاه (1386). مبانی نظری و فرایند شهری، تهران: انتشارات شهیدی.
حسنزاده، سید احمدرضا (1390). گرافیک محیطی: ساختمانها و تابلوها، کتاب اردیبهشت 1(مجموعه مقالات)، تهران: یساولی.
خاکزند، مهدی؛ محمدی، مریم؛ جم، فاطمه و آقابزرگی، کورش (1393). شناسایی عوامل مؤثر بر طراحی بدنههای شهری با تأکید بر ابعاد زیباییشناسی و زیستمحیطی، فصلنامه مطالعات شهری، 10: 15-26.
صالحی، اسماعیل (1386). نقش آسایش محیطی فضاهای شهری در پیشگیری از ناهنجاریهای رفتاری. فصلنامه محیطشناسی، 44: 83-94.
صلواتی، مرجان (1390). تأثیر گرافیک محیطی در ارتباطات شهری. دو فصلنامه نقش مایه، 4 (7): 111- 134.
عبدالحسینی، امیر (1385). گرافیک محیطی، تصویر جامعه. مجله هنرهای تجسمی، 24: 68-71.
قلعهنویی، محمود؛ بهرامیان، آرمین و مدنی، فروغ (1390). نقش تابلوهای تبلیغاتی فروشگاهها در تغییر شکل منظر شهری. دو فصلنامه هنر، 2: 29-39.
متولی، مسعود (1389). بررسی و سنجش کیفیت زیبایی در منظر شهری بر اساس مفهوم دیدهای متوالی. دو فصلنامه آرمانشهر، 5: 122- 139.