الف. فارسی
مصاحبه با خسرو فروغان (1386) منبع: www.magiran.com
مصاحبه با عبدالرحمن چراغعلی (1385). منبع اینترنت (www.iranews.ir)
بابائی. (1386). مروری بر مشکلات بازارهای میوه و تره بار تهران و کرج منبع: www.shora-tehran.ir
مصاحبه با حسین صفائی. (1387). نظام توزیع میوه و تره بار در میادین شهرداری تهران: www.hamshahrionline.ir/hamnews
نجاری، محمود. (1387). خلاصه گزارش طرح تحقیقاتی دانشجویان دانشگاه هنر منبع: www.civilica.com
ابتکار. (1387). وضعیت بازار میادین میوه و تره بار اصفهان، منبع: www.mayadin-isfahan-pr.blogfa.com
بررسی وضعیت میادین میوه و تره بار (1386). منبع: www.Qomshora.ir/news.8- قیمت میوه در میادین شهرداری تهران. (1385). منبع: www.aftab.ir/news
نابسامانی میادین میوه و تره بار (1386). منبع: www.tehran.ir
زارع، ش. و نجفی، ب. (1378). بررسی مسیرهای بازاررسانی و عوامل مؤثر بر عرضه انگور آبی و دیم در استان فارس، فصلنامه اقتصاد کشاورزی و توسعه، 7 (28).
سلطانی، غ.، ترکمانی، ج. و زرنگار، د. (1365). چگونگی تعیین سود خرده فروشی میوه و تره بار و برخی محصولات اساسی در شیراز. مجله علوم کشاورزی ایران، 7 (3و4).
صلواتی، ق. (1345). بررسی بازاریابی میوه در استان خراسان، پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه اهواز.
منصوری، م. (1375). اقتصاد تولید انگور در ایران. مجموعه مقالات اولین کنفرانس اقتصاد کشاورزی ایران، دانشکده کشاورزی دانشگاه سیستان و بلوچستان، زابل.
موسی نژاد، م.ق. و م. مجاوریان، (1375). بررسی بازاریابی مرکبات شهرستان بابل، فصلنامه اقتصاد کشاورزی و توسعه، شماره 13.
نجفی، ب. (1365)، بررسی میدان میوه و تره بار شیراز و ارائه الگوی مطلوب بازار عمده فروشی. مجله علوم کشاورزی ایران، 17 (1و2).
عربی، قادر و همکاران. (1383). تولید و تجارت انگور در استان کهگیلویه و بویر احمد: چالشها و رهیافتها، در خلاصه مجموعه مقالات همایش منطقه ای انگور. شهرستان دنا، 15 الی 16 مهرماه 1383.
عربی، قادر (مجری طرح). (1385). بررسی تنگناهای تولید سیب درختی در استان کهگیلویه و بویراحمد. طرح تحقیقاتی کارفرما: موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی وزارت بازرگانی.
عربی, قادر(مجری طرح) (1386) بررسی فرآیند تجارت مرکبات در استان کهگیلویه و بویراحمد. طرح تحقیقاتی کارفرما: موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی وزارت بازرگانی.
ب. انگلیسی
Behari, D. P. (1992). Grading of fruit. Agr. Marketing Perspective and issues, editor L.p. singh, Jaipur (india): Arihant publisher.
Dagher, M. A. (1991). Linited Resource Farmer (LRF) and marketing system. Amer J. agr. Econ. 73.
Maheshwari, A. (1993). Market fragmentation and marke sharing in wholesale trade centers in karnataka. Indian Journal of Agricultural Economics, 48: 658-666.
www.wikipedia.com
india. (2002), S. Food. Special section.
G. Artor (2002). The potential agro–industrial by products as food for livestock.
Atman Aksoy, M, & Beghin J, C. (2005). GLOBAL Agricultural trade and developing countries. World bank report.
Carlos H. Crisosto, F. (1995). Gordon Mitchell and Scott Hohnson. Pomology Department, University of California, Davis Kearney Agricultural Centre, 9420 south riverbend Avenue, Parlier, Ca 93648, USA. Post harvest News and Information. 6 (21): 7-21.
Hadi, K. Purwadaria. (2009). Issue and solutions of fresh fruit export in Indonesia. Department of agricultural engeineering, Bogor agricultural University, Indonesia.
Javier L. Troccso, Medardo Aguirre. (2008). Influence of size, destination market and month of sale of Chilean avocados: A hedonic approach. Cien. Inc. Agr. 35(3):183-288. www.rcia.puc.cl
La Gra, J. (1990). Acommodity systems assessment method for problem and project method identification. Post harvest institute
Margaret, J. Mustard. Handling Guavoas, Lychees and white spotes for the fresh fruit market. Division of research and Industry University of Miami Coral Gables.
Martin Tacher. (2009). Adding value and consumer benefits from noncitrus soft drinks. Afarmers fund food chain award.
Mr, R. J. Nissen, Mr. Nguyen Duy, Dr. Nguen Minh and others. (2008). Improvement of Domestic and export markets for Vietnames fruit through improved post harvest and supply chain management. Department of primary industries and fisheries, Maroochy research station, Po Box5083, Sunshine coast mail centre, numberqueensland, 4560, Australia.
M. xlisa mencent. (2009). prospecyive affects of Eurrpgap implementations on Turkish fruit and vegetable markets and export. Akdeniz university agricultural faculty department of agricultural economics.
NG Meyer & Mc Breitenbach. (2004). The market potential of the South African apple industry: strategies and options agrekon, 43 (1).
Osandra kipe. The world fresh fruit market foreigh agricultural service, hortuicultral and tropical products division.
Philip Gendall, Kerry Betteridge, and Bill Bailey. (1999). Thw Japanese market for organic fruit & vegetable marketing bulletin. 10, 24-37, article 3.
Sandipan Ray. (2009). Structure of rural markets for achieving vertical coordination in the Indian food chain Indian development foundation.
Saurundara P. Gosh. (2009). Dediuous fruit prouduction in India. Deputy director general (horticulture), Indian council of agricultural research, New Delhi, India.
Tradenze. (1997). The Japanese imported fruit and vegetable market, Newzland trade development board, Tokyo. Trade scope, 17(3), Japan external trade organization, Tokyo.
Vietnam News agency Economic. (2007). Fruit exports and gov,t help: official, accessed: http://vietnamnews.vnagency.com.vn/ showarticle.php.03agr230607(23-6-2007) 15jul2008