ابراهیمی، لقمان (1389). ارزیابی کیفیت خدمات شهرداری بر اساس مدل کیفیت خدمات. پایاننامهی کارشناسی ارشد رشتهی جغرافیا و برنامهریزی شهری، دانشگاه سیستان و بلوچستان.
ازکیا، مصطفی و غفاری، غلامرضا (1380). بررسی رابطه بین اعتماد و مشارکت اجتماعی در نواحی روستایی شهر کاشان. فصلنامهی علوم اجتماعی، دورهی هفدهم، شمارهی 17، صص 21-3.
امانپور، سعید؛ صفاییپور، مسعود و عباسپور، مریم (1394). بررسی میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری هندیجان. فصلنامهی جغرافیا و برنامهریزی شهری چشمانداز زاگرس، دورهی هفتم، شمارهی 23، صص 54-74.
انصاری، ابراهیم و تاجالدین، حمید (1393). بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر میزان مشارکت شهروندان در امور شهری (مطالعه موردی: منطقه 13 شهر اصفهان). مجلهی مطالعات جامعهشناختی شهری، سال چهارم، شمارهی دوازدهم، صص 161-178.
بردی آنا مرادنژاد، رحیم و حسنعلیزاده، میلاد (1395). بررسی میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری شهر بابل. پژوهشهای نوین علوم جغرافیایی، معماری و شهرسازی، سال اول، شمارهی 3، صص 123-143.
برکپور، ناصر؛ گوهریپور، حامد و کریمی، مهدی (1389). ارزیابی عملکرد شهرداریها بر پایه سنجش میزان رضایت مردم از خدمات شهری (نمونه موردی: مناطق 1 و 11 شهر تهران). فصلنامهی مدیریت شهری، شمارهی 25، صص 203-218.
پوراحمد، احمد؛ مرادپور، نبی (1394). سنجش میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری (مطالعه موردی: شهر کوهدشت). مجلهی برنامهریزی فضایی (جغرافیا)، شمارهی 19، صص 11-26.
جمال، محمدی و زنگنه، مهدی (1392). سنجش عوامل مؤثر بر میزان اعتماد شهروندان به شهرداری، موردمطالعه شهروندان شهر نیشابور. جغرافیا و برنامهریزی محیطی، مجلهی پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان، دورهی 24، شمارهی 1، (پیاپی 49) صص 155-170.
حاتمینژاد، حسین؛ محمدپور، صابر و اسکندری چوبقلو، حافظ (1386). مدیریت شهری و جایگاه حقوقی شوراها و شهرداریها.مجلهی علوم جغرافیایی، شمارهی 5، 6: صص 65-89.
حاجیانی، ابراهیم؛ رضایی، علیاکبر و فلاحزاده، میرزا عبدالرسول (1391). اعتماد اجتماعی به مدیریت شهری و عوامل مؤثر بر آن. فصلنامهی مطالعات و تحقیقات اجتماعی، دورهی اول شمارهی 2، صص 55-90.
حسینزاده، علیحسین و فدائی ده چشمه (1391). بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر مشارکت شهروندان در امور شهری (مطالعه موردی: شهر شهرکرد). مطالعات جامعهشناختی شهری (مطالعات شهری)، دورهی دوم، شمارهی پنجم، صص 59-82.
حکمتنیا، حسن و موسوی، میرنجف (1386). سنجش میزان و عوامل مؤثر بر رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری مطالعه موردی شهر یزد. مجلهی جغرافیا و توسعه، دورهی 5، شمارهی پیاپی 9، صص 181-196.
حیدری، آرمان (1393). بررسی تأثیر نحوه عملکرد سازمانهای رسمی بر اعتماد نهادی شهروندان (موردمطالعه جوانان شهر یاسوج). فصلنامهی جامعهشناسی نهادهای اجتماعی، دورهی دوم، شمارهی 1، صص 77-106.
رجب صلاحی، حسین (1381). ساختار حکومت محلی. مدیریت شهری و شهرداری، برنامهریزی و مدیریت شهری. مسائل نظری و چالشهای تجربی، انتشارات سازمان شهرداریهای کشور، تهران.
رستمی، محمدحسن؛ امانپور، سعید؛ کرمی، مهران و رامنژاد، سید الله مراد (1394). سنجش رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری در حوزه خدمات شهری (مطالعه موردی: شهر دورود).مجلهی پژوهش و برنامهریزی شهری، سال ششم، شمارهی 21، صص 35-50.
رهنمایی، محمدتقی و آقایی، لیلا (1388). نقش شهرداریها در توسعه فضاهای ورزشی برای گذران اوقات فراغت شهروندان موردمطالعه: منطقه 8 شهرداری تهران. نشریهی علمی پژوهشی جغرافیا، دورهی جدید، سال هفتم، شمارهی 2.
زتومکا، پیوتر (1384). اعتماد یک نظریه جامعهشناختی. ترجمهی فاطمه گلابی، چاپ اول، تبریز: انتشارات ستوده.
شایان، حمید؛ تقیلو، علیاکبر و خسرو بیگی، رضا (1389). ارزیابی میزان رضایتمندی روستاییان از محیط سکونتگاهی: مطالعه موردی شهرستان کمیجان. فصلنامهی روستا و توسعه، دورهی 13، شمارهی 1؛ صص 155-179.
صفاییپور، مسعود؛ حسینی شه پریان، نبیالله و عباسی، زهرا (1393). سنجش میزان رضایتمندی و تمایل به مشارکت شهروندان در اجرای پروژههای زیر بنایی شهرداری (نمونه موردی شهرداری ایذه). ششمین کنفرانس ملی برنامهریزی و مدیریت شهری، با تأکید بر مؤلفههای اسلامی شهر، مشهد.
عباسزاده، محمد؛ علیزاده اقدم، محمدباقر و سلامی، رضا (1390). اعتماد به دستگاههای اجرایی و عوامل مؤثر بر آن.جامعهشناسی کاربردی، سال بیست و دوم، شمارهی پیاپی (41)، شمارهی اول، صص 83-106.
غلامزاده، خلیل و محمود شارعپور (1388). میزان اعتماد اجتماعی در میان دانشجویان دانشگاه مازندران.فصلنامهی علمی پژوهشی رفاه اجتماعی، سال دهم، شمارهی 38: صص 221-243.
کریمیان بستانی، مریم؛ بلوچی، عثمان و جوبه، صاحبداد (1392). سنجش میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری (مطالعه موردی: شهر زاهدان).چشم اندازه جغرافیایی (مطالعات انسانی)، سال هشتم، شمارهی 22، صص 117-131.
محمدی، جمال؛ باقری، کیوان و حیدری، سامان (1394). سنجش و بررسی میزان مشارکت شهروندان در امور شهری و عوامل مؤثر بر آن (مطالعه موردی: شهر سنندج). فصلنامهی تحلیل اجتماعی نظم و نابرابری اجتماعی، دورهی 7، شمارهی 2، صص 1-31.
مردعلی، محسن؛ شهسواری، محمدعلی و حسینپور، رضا (1392). شاخصها و ابزارهای سنجش رضایت شهروندان از شهرداری تهران. مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران، گزارش شمارهی 155، ص 49-1.
ملکی، سعید و منفرد، سجاد (1394). ارزیابی سطح رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری در حوزه خدمات شهری (نمونه موردی: شهر ایلام). مجلهی مطالعات مدیریت شهری، سال هفتم، شمارهی 22، صص 45-62.
منصوریان، محمدکریم و حسین قدرتی (1388). اعتماد اجتماعی و تعیینکنندههای آن: رهیافت نهاد محور یا جامعهمحور؟ مجلهی علمی و پژوهشی جامعهشناسی کاربردی، سال بیستم، صص 189-215.
مهدوی، شهرام؛ نجفی کانی، علیاکبر و مسبی، سمانه (1393). بررسی و تحلیل رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری و شورای شهر (نمونه موردی: شهر کاشان). فصلنامهی تحقیقات جغرافیایی، سال 29، شمارهی دوم، شمارهی پیاپی 113، صص 103-122.
نژادجوادیپور، مهران (1387). شناسایی و ارزیابی عوامل استراتژیک توسعهی خدمات الکترونیک شهری. پنجمین کنفرانس بینالمللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICTM 2009)، تهران، بهمن 1387.
وثوقی، منصور و رحمانی، مصطفی (1392). بررسی راهکارهای افزایش اعتماد اجتماعی میان مدیریت شهری و شهروندان تهرانی (مطالعه موردی، مناطق 3، 7 و 19 کلانشهر تهران). فصلنامهی علمی پژوهشی برنامهریزی منطقهای، سال سوم، شمارهی 11، صص 31-42.
هاشمیان، مریم؛ بهروان، حسین و نوغانی، محسن (1391). عوامل مؤثر بر میزان مشارکت شهروندان در اداره امور شهر مشهد. مجلهی علوم اجتماعی دانشکدهی ادبیات و علوم انسانی دانشگاه مشهد، سال دهم، 174 - 195.
هدایت، رقیه و علمی، محمود (1391). بررسی میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد خدمات شهری و عوامل اجتماعی اقتصادی مرتبط با آن در شهر نقده. مجلهی مطالعات جامعهشناختی، شمارهی شانزدهم، صص 27-49.
یحییپور، مهدی؛ هاشمی، سید مناف (1390). اصول و مبانی مدیریت خدمات شهری در شهرداری. چاپ اول، تهران: انتشارات سازمان شهرداری و دهیاریهای کشور.
Akgul, D. (2012). Measuring the satisfaction of citizens for the services given by the municipality: the case of Kirşehir Municipality. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 62, 555-560.
Castillo, J. C., Miranda, D., & Torres, P. (2011). Authoritarianism, social dominance and trust in public institutions. Informes Técnicos MIDE-UC, Santiago, (1107).
Cook, K. (Ed.). (2001). Trust in society. Russell Sage Foundation.New York.
Crepaz, M. M., Jazayeri, K. B., & Polk, J. (2017). What's Trust Got to Do with It? The Effects of In‐Group and Out‐Group Trust on Conventional and Unconventional Political Participation. Social Science Quarterly, 98(1), 261-281.
Deichmann, U., & Lall, S. V. (2007). Citizen feedback and delivery of urban services. World Development, 35(4), 649-662.
Erden, A., & Erden, H. (2009). Predicting organizational trust level of school managers and teachers at elementary schools. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1(1), 2180-2190.
Gerry Veenstra (2012). Explicating Social Capital: Trust and Participation in the Civil Space, The Canadian Journal of Sociology, Cahiers canadiens de sociologie Vol. 27, No. 4, pp. 547-572.
Kursunoglu, A. (2009). An investigation of organizational trust level of teachers according to some variables. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1(1), 915-920.
Morrone, A., Tontoranelli, N., & Ranuzzi, G. (2009). How good is trust? Measuring trust and its role for the progress of societies. OECD Statistics Working Papers, (3), 0_1.
Munusamy, J., & Vong, O. F. (2008). An examination of the relationship between service quality and customer satisfaction in a training organization. Unitar E-Journal, 4(2), 68-82.
Mzini, L. B. (2011). The Relationship between Accountability and Customer Satisfaction in Sedibeng District Municipality, South Africa. Moscow, Rusia: Public Management and Administration School of Basic Sciences.
Persson, T., Parker, C. F., & Widmalm, S. (2017). Social trust, impartial administration and public confidence in EU crisis management institutions. Public Administration, 95(1), 97-114.
Rodriguez, P. G., Burguete, J. L. V., Vaughan, R., & Edwards, J. (2009). The Transformation of Municipal Services: towards Quality in the Public Sector. Theoretical & Applied Economics, 16(2). pp. 1-14.
Rothstein, B., & Stolle, D. (2008). The state and social capital: An institutional theory of generalized trust. Comparative Politics, 441-459.
Simmel, G. (2004). The philosophy of money. Psychology Press.
Stoyan, A. T., Niedzwiecki, S., Morgan, J., Hartlyn, J., & Espinal, R. (2016). Trust in government institutions: The effects of performance and participation in the Dominican Republic and Haiti. International Political Science Review, 37(1), 1