@article { author = {shahrokhiyan, alireza}, title = {Comparative Comparison of Customer Satisfaction Measurement in Citizen-Centered Services Organizations}, journal = {Modern Urban Management}, volume = {1}, number = {1}, pages = {135-154}, year = {2013}, publisher = {}, issn = {2383-1820}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Benchmarking or comparative comparison, comparing the work methods of his organization with the best practices known by several other organizations, and finally using the results obtained to improve the way in which the organization operates. The comparative comparison involves identifying and applying the best practices and techniques for doing the typical work of the organization. One of the routine tasks performed by citizenship service providers is the satisfaction of customers / citizens. In this study, three examples of Satisfaction Surveys selected as benchmarking partners for identifying processes and their structure are: "The American Customer Service Index (ACSI) for Customer Satisfaction of the Quality of Goods and Services in the United States", " A panel of customers to measure citizens 'expectations and satisfaction with the provision of public sector services in the UK, "and the" Citizen First "survey of Canadian Citizens' Satisfaction. This is to look outside of the organization (outside the organization, industry, geography, country, etc.) to examine what others have used and how to achieve higher levels of performance. Each organization has a unique nature, but we can always use our differences and similarities with other organizations. This information is a permanent source of learning.}, keywords = {Bench Marking,Comparative Comparison,Citizenship Services,Satisfaction}, title_fa = {مقایسه تطبیقی سنجش رضایت مشتریان در سازمان‌های خدمات شهروند- محور}, abstract_fa = {بنچ مارکینگ یا مقایسه تطبیقی، مقایسه شیوه‌های کاری سازمان خویش با بهترین شیوه‌های شناخته شده توسط چند سازمان دیگر و در نهایت استفاده از نتایج به دست آمده در جهت بهبود شیوه‌های عمل سازمان خویش است. مقایسه تطبیقی شامل شناسایی و به کارگیری بهترین رویه‌ها و تکنیک‌ها برای انجام کارهای معمولی سازمان است. یکی از کارهای معمولی که در سازمان‌های ارائه دهنده خدمات شهروندی انجام می شود رضایت سنجی از مشتریان/ شهروندان است. در این بررسی، سه نمونه از بررسی‌های رضایت سنجی به عنوان شرکای منتخب بنچ مارکینگ برای شناخت فرایندها و ساختار آنها گزینش شده‌اند که عبارت‌اند از: «شاخص خدمت مشتری آمریکایی  ACSI برای سنجش رضایت مشتری در مورد کیفیت کالاها و خدمات در ایالات متحده»، «پانل مشتریان برای اندازه گیری انتظارات و رضایت شهروندان از ارائه خدمات بخش عمومی در انگلستان»، و «بررسی Citizen First (نخست شهروند) که رضایت شهروندان کانادایی» را می‌سنجد. این کار یعنی نگاه به بیرون از سازمان خویش (بیرون از سازمان، صنعت، ناحیه جغرافیایی، کشور و ...) برای بررسی اینکه دیگران از چه فرآیندهایی استفاده کرده اند و چگونه به سطوح عملکردی بالاتری دست یافته ­اند. هر سازمانی ماهیتی منحصر به فرد دارد، ولی ما همیشه می ­توانیم از چگونگی تفاوت‌ها و شباهت‌های خود و سایر سازمان‌ها استفاده نماییم. این اطلاعات یک منبع دائمی یادگیری هستند.}, keywords_fa = {بنچ مارکینگ,مقایسه تطبیقی,خدمات شهروندی,رضایت سنجی}, url = {https://journal.shiraz.ir/article_81154.html}, eprint = {https://journal.shiraz.ir/article_81154_bbbd16a5fffce7eac9dce49f4a88b26f.pdf} }