@article { author = {pazhouh, Shaghayegh and Zourbakhsh, Mojtaba}, title = {Studying of pavement sustainability indicators by Sample T-test (Case Study: Roudaki, Hejrat, 22 Bahman, Hafiz, Taleghani, 9 Dei, Touhid, Anvari, Nobahar and Sang Syah Street of Shiraz)}, journal = {Modern Urban Management}, volume = {7}, number = {21}, pages = {1-21}, year = {2020}, publisher = {}, issn = {2383-1820}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {One of the main issues in sustainable urban development is the prerequisite for local development for national development, which in this type of development, people and the environment are the main focus of planning. Transportation networks, as one of the most important urban development factors, act in the city as "growth centers" and play a significant role in modifying and stimulating their peripheral spaces. In the meantime, pedestrians as a platform for the formation of sustainable local development play a crucial role in the social cohesion of citizens and in promoting the quality of urban environment that can complete the sustainable transportation cycle and from various aspects of physical, social, and life Environmental, cultural, economic and political causes sustainable development of cities. In the past decade, with the expansion of motor transportation and the increase in the distance between travel agencies such as workplaces, business centers, etc., people's desire to use this mode of transportation has increased and the role of human transportation is dimmed. In many cities, they have taken action on human-oriented transportation, especially the development of pedestrians, in order to reach the desired sustainability in urban areas in order to solve this problem. In many cities, transportation and urban transportation engineers have also studied the issues and identified the importance of this issue in different ways. This research was carried out using field study and previous studies and library research and validated databases. Then, data collection was done by providing a questionnaire and determining the population of pedestrians and qualified experts and experts.}, keywords = {pedestrian,human-centered transportation,sustainable}, title_fa = {بررسی شاخص‌های پایداری پیاده‌راه‌ها با آزمون تک T نمونه‌ای(مطالعۀ موردی: خیابان‌های رودکی، هجرت، 22 بهمن، حافظ، طالقانی، 9 دی، توحید، انوری، نوبهار و سنگ‌سیاه کلان‌شهر شیراز)}, abstract_fa = {از مباحث اصلی در توسعۀ شهری پایدار، پیش‌نیاز بودن توسعۀ محلی برای توسعۀ ملی است. در این نوع توسعه، مردم و محیط‌زیست محور اصلی برنامه‌ریزی هستند. شبکه‌های حمل‌ونقل به‌عنوان مهم‌ترین عامل توسعۀ شهری، در سطح شهر همانند کانون‌های رشد عمل کرده و تأثیر بسزایی برای اصلاح و تحریک فضاهای پیرامونی خویش ایفا می‌کنند. در این میان پیاده‌راه‌ها به‌عنوان بستر شکل‌گیری توسعۀ محلی پایدار نقش مهمی در تقویت رابطۀ اجتماعی شهروندان و ارتقای کیفی محیط‌زیست شهری بر عهده دارد که می‌تواند تکمیل‌کنندۀ چرخۀ حمل‌ونقل پایدار باشد و از جنبه‌های مختلف کالبدی، اجتماعی، زیست‌محیطی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی سبب توسعۀ پایدار شهرها شود. این پژوهش در راستای بررسی حمل‌ونقل انسان‌محور است و درنهایت با ارزیابی پیاده‌راه‌های پیشنهادی، مطلوبیت آن‌ها را با توجه به شاخص‌ها می‌سنجد و راهکار ارائه می‌دهد. این شاخص‌ها به شرح ذیل است: شرایط فیزیکی؛ امکانات پیاده‌رو؛ امنیت؛ مجاورت؛ سروصدا و کیفیت هوا؛ ایمنی در برابر حرکت سواره‌رو؛ کیفیت و نگهداری (خوانایی و تشخیص)؛ جابجایی و دسترسی (نفوذناپذیری)؛ سرعت پیاده؛ سرزندگی؛ مصالح سازگار با محیط؛ توجه به زیرساخت‌ها؛ ... . بدین منظور خیابان‌های رودکی، هجرت، 22 بهمن، حافظ، طالقانی، 9 دی، توحید، انوری، نوبهار و سنگ‌سیاه کلان‌شهر شیراز بررسی شده است. روش بررسی اسنادی یکی از روش‌هایی است که برای گردآوری بخشی از داده‌ها در این پژوهش از آن استفاده ‌شده و از ابزارهایی چون بازدید میدانی، مطالعات پیشین، تحقیقات کتابخانه‌ای و بانک‌های اطلاعاتی معتبر  استفاده شده است؛ سپس گردآوری داده‌ها با تهیه پرسشنامه و تعیین جامعۀ آماری عابران پیاده‌راه‌ها و متخصصین و کارشناسان صاحب صلاحیت انجام شده است. درنهایت با بهره‌گیری از روش تحقیقی و توصیفی‌تحلیلی به اثبات جایگاه ویژه پیاده‌راه‌ها در توسعۀ پایدار پرداخته است.}, keywords_fa = {پیاده‌راه,حمل‌ونقل انسان‌محور,توسعۀ پایدار,کلان‌شهر شیراز}, url = {https://journal.shiraz.ir/article_109618.html}, eprint = {https://journal.shiraz.ir/article_109618_cb7cb02ad00a25a3e6d8f092ac3c1ed5.pdf} } @article { author = {khorram dehnavi, sedigheh and Jafari, MohamadHassan and Sadighbavar, Mohammad}, title = {Studying the Evaluation and Effectiveness of early release or a time spent on a late-release command light Compared to the three- and four-hour schedules compared to the three- and four-hour schedules by using AIMSUN software simulation (case study: Shahid Avini intersection of Shiraz)}, journal = {Modern Urban Management}, volume = {7}, number = {21}, pages = {23-40}, year = {2020}, publisher = {}, issn = {2383-1820}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Intersection control and how they are organized are one of the most important topics in Traffic Engineering. Lanterns and traffic lights can be used to guide traffic at intersections. Traffic lights, along with increased traffic safety, can sometimes be a waste of valuable time for citizens. Intersections in the city of urban roads are of great importance. Based on the results of the study and research, on average, thirty-five to forty percent of the increase in traveling time in the city center is due to delayed intersections. With more attention to the status of command lights, it is quite obvious that adding a motion phase to driving phases of the command light can increase traveling time, traffic jams at the intersection, increase fuel consumption and depreciation of vehicles, increase traffic density behind the command light, the reduction of the traffic flow and, most importantly, the increase of a significant delay time for vehicles. However, the use of a timetable for a command light as an early release or a time spent on a late-release command light in this traffic light phase will prevent the creation of an additional phase for the intersection command light, and can result in vehicle movements in the same phase the existing command lights create the so-called green phase created for a maximum use path.}, keywords = {Late release,early release,signal control,timing setting,Simulation}, title_fa = {تدوین استراتژی‌های توسعه حمل‌ونقل انسان‌محور در کلان‌شهرها (مطالعه موردی: کلان‌شهر شیراز)}, abstract_fa = {در انقلاب صنعتی ماشین و درنتیجه خودرو از اهمیت زیادی برخوردار شد. این موضوع سبب شد اشتیاق جوامع بشری به استفاده روزافزون از خودرو و پیاده‌سازی سامانه‌های تقویت‌کننده و تسهیل‌کنندۀ حرکت خودرو روزبه‌روز افزایش یابد. دراین‌بین انسان و جایگاه انسان در حمل‌ونقل کم‌رنگ شد. امروزه یکی از چالش‌های بسیار مهم پیش روی کلان‌شهرهای ایران مشکل حمل‌ونقل انسان‌محور است. نداشتن برنامه‌ریزی استراتژیک برای توسعه حمل‌ونقل انسان‌محور علاوه بر اینکه موجب تکرار سرمایه‌گذاری‌های مشترک در زیرساخت‌های جامعه می‌شود، باعث ناهماهنگی و ناسازگاری سامانه‌های ایجادشده با یکدیگر نیز خواهد شد. در همین ارتباط، زمینه ایجاد و توسعه حمل‌ونقل انسان‌محور در کلان‌شهرها می‌تواند به‌عنوان مؤثرترین ابزار هدایت توسعه شهر، باعث شکل‌دهی به محیط و ارتقای کیفیت زندگی شهری شود. مطالعه حاضر ازلحاظ هدف به روش کاربردی و از حیث شیوه مطالعه به روش توصیفی‌تحلیلی شکل گرفته است. شیوه جمع‌آوری داده‌ها به‌صورت کتابخانه‌ای و مطالعات میدانی از نوع پیمایشی (مصاحبه و پرسشنامه) انجام شده است. در ابتدا نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای توسعه حمل‌ونقل انسان‌محور تعیین شده و با استفاده از مدل SWOT تجزیه‌وتحلیل شده‌اند؛ سپس به ارائه استراتژی‌های مناسب پرداخته شد. یافته‌های تحقیق نشانگر آن است که جهت‌گیری استراتژی نهایی توسعه حمل‌ونقل انسان‌محور کلان‌شهر شیراز استراتژی‌ای محافظه‌کارانه بر پایه تقویت نقاط قوت همراه با کاهش نقاط ضعف و استفاده از فرصت‌های موجود است.}, keywords_fa = {حمل‌ونقل انسان‌محور,پیاده‌روی,دوچرخه‌سواری,حمل‌ونقل همگانی,تکنیک SWOT}, url = {https://journal.shiraz.ir/article_109621.html}, eprint = {https://journal.shiraz.ir/article_109621_94105fb435cce33e6be545f997346637.pdf} } @article { author = {rezaei, mohammadreza and Kheradmandi, Farzaneh and Sadighbavar, Mohammad}, title = {Studying the Evaluation and Effectiveness of early release or a time spent on a late-release command light Compared to the three- and four-hour schedules compared to the three- and four-hour schedules by using AIMSUN software simulation (case study: Shahid Avini intersection of Shiraz)}, journal = {Modern Urban Management}, volume = {7}, number = {21}, pages = {41-56}, year = {2020}, publisher = {}, issn = {2383-1820}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Intersection control and how they are organized are one of the most important topics in Traffic Engineering. Lanterns and traffic lights can be used to guide traffic at intersections. Traffic lights, along with increased traffic safety, can sometimes be a waste of valuable time for citizens. Intersections in the city of urban roads are of great importance. Based on the results of the study and research, on average, thirty-five to forty percent of the increase in traveling time in the city center is due to delayed intersections. With more attention to the status of command lights, it is quite obvious that adding a motion phase to driving phases of the command light can increase traveling time, traffic jams at the intersection, increase fuel consumption and depreciation of vehicles, increase traffic density behind the command light, the reduction of the traffic flow and, most importantly, the increase of a significant delay time for vehicles. However, the use of a timetable for a command light as an early release or a time spent on a late-release command light in this traffic light phase will prevent the creation of an additional phase for the intersection command light, and can result in vehicle movements in the same phase the existing command lights create the so-called green phase created for a maximum use path.}, keywords = {Late release,early release,signal control,timing setting,Simulation}, title_fa = {بررسی میزان و اثرسنجی زمان‌بندی چراغ‌های فرماندهی دیر قطع‌کننده و زود آزادکننده نسبت به زمان‌بندی‌های سه‌زمانه و چهارزمانه، با استفاده از شبیه‌سازی نرم‌افزار AIMSUN (نمونه موردی: تقاطع شهید آوینی شهر شیراز)}, abstract_fa = {کنترل تقاطع‌ها و نحوه ساماندهی آن‌ها یکی از مباحث بسیار مهم مهندسی ترافیک بشمار می‌آید. به‌منظور هدایت هرچه بهتر ترافیک در تقاطع‌ها می‌توان از تابلوها و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی استفاده کرد. تقاطع‌ها در شبکه معابر شهری اهمیت فراوان و ویژه‌ای دارند. بر اساس نتایج مطالعه و تحقیقات انجام‌شده به‌طور متوسط ۳۵ تا ۴۰ درصد از افزایش زمان سفر در مرکز شهرها ناشی از تأخیر به‌وجودآمده در تقاطع‌ها است. با توجه بیشتر به وضعیت چراغ‌های فرماندهی کاملاً مشهود است که اضافه شدن یک فاز حرکتی به فازهای حرکتی چراغ فرماندهی چه  مقدار می‌تواند باعث افزایش زمان سفر، پس‌زدگی ترافیک در محل تقاطع، افزایش سوخت، استهلاک وسایل نقلیه، افزایش تراکم ترافیک پشت چراغ فرماندهی، کاهش شدت‌جریان وسایل نقلیه و از همه مهم‌تر افزایش زمان تأخیر قابل‌توجه برای وسایل نقلیه شود؛ اما استفاده از زمان‌بندی چراغ فرماندهی به‌صورت زود آزادشونده یا به‌صورت دیر آزادشونده در همان فاز چراغ راهنمایی، از ایجاد فاز اضافه برای چراغ فرماندهی جلوگیری کرده و می‌تواند حرکت‌های وسایل نقلیه در همان فاز موجود را روان کند؛ به‌اصطلاح از فاز سبز ایجادشده در مسیر، حداکثر استفاده را کنیم.}, keywords_fa = {دیر آزادشونده,زود آزادکننده,چراغ فرماندهی,زمان‌بندی,شبیه‌سازی}, url = {https://journal.shiraz.ir/article_109724.html}, eprint = {https://journal.shiraz.ir/article_109724_77e32eaa65a65276088d8ede09b45701.pdf} } @article { author = {Esmaeili, Hamid Reza and Zandieh, Sadegh}, title = {Determine the optimal strategy of legal and Real Estate Affairs of 11 Districts of Shiraz Metropolitan Municipality Cultural and Religious using SWOT-QSPM Integrated Model}, journal = {Modern Urban Management}, volume = {7}, number = {21}, pages = {57-79}, year = {2020}, publisher = {}, issn = {2383-1820}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The main purpose of this study is to consider four fundamental strategies for existence or total merging of the mentioned units or their existence or limited and partial merging. Also, selecting the optimal strategy amongst the available alternatives by using the quantitative QSPM strategic programming matrix pattern in one hand, and providing a scientific approach based on strategic decision-making on the other, has been considered in order to choose the optimal strategy.  For this reason, in order to collect data, the creative brainstorming method was conducted amongst the experts of this study and interviews were done with the staff members of the mentioned units. Then, the prioritized internal and external factors and their related strategies were considered by using the SWOT analysis method based on two general existence or merging approaches. Finally, the most suitable strategy was determined by using the quantitative QSPM strategic programming matrix pattern. The results of the study show the weakness of the mentioned units from the viewpoint of internal strategic factors in the field of total merging. the optimal strategy was chosen through the means of evaluating and desirability levels of all possible strategies which is the limited and partial merging strategy meaning that the mentioned units would continue their overall existence in the structural organization of the Shiraz municipality but it will go under partial merging in some of the eleven sections of the municipality depending on the type and volume of the activities taking place within}, keywords = {Strategic decision making,Strategic Factors,Quantitative Strategic Planning Matrix (QSPM),SWOT matrix,integration and retention}, title_fa = {تعیین استراتژی بهینه واحدهای امور حقوقی و امور املاک و مستغلات مناطق یازده‌گانه شهرداری کلان‌شهر فرهنگی و مذهبی شیراز با استفاده از الگوی تلفیقی SWOT-QSPM}, abstract_fa = {مناطق و سازمان‌های شهرداری شیراز همواره از حیث بهره‌گیری از روش‌های علمی به‌منظور تصمیم‌گیری درباره بقا، ادغام یا حذف واحدهای مختلف در ساختار سازمانی دچار محدودیت بوده‌اند. در مقاله حاضر، نتایج پژوهش انجام‌شده در پاسخ به سؤال شورای شهرداران کلان‌شهر فرهنگی و مذهبی شیراز، در مورد ادغام واحدهای امور حقوقی و امور املاک و مستغلات مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز در یکدیگر یا ابقای آن‌ها به شکل موجود مطرح شده است. هدف اصلی این مقاله مطالعه چهار استراتژی کلیدی ابقا یا ادغام کامل واحدهای مذکور و ابقا یا ادغام محدود آن‌ها در یکدیگر است؛ همچنین در پی نحوه انتخاب استراتژی بهینه از میان استراتژی‌های ممکن با استفاده از الگوی ماتریس برنامه‌ریزی استراتژیک کمی QSPM و از طرفی ارائه رویکردی علمی مبنی بر تصمیم‌گیری استراتژیک و انتخاب بهترین استراتژی از بین استراتژی‌های احصاشده است. به این منظور ابتدا برای بررسی موضوع، با روش خلاق طوفان فکری خبرگان و مصاحبه با کارکنان واحدهای مذکور داده‌ها گردآوری شده است. در گام بعدی، عوامل درونی و بیرونی به همراه استراتژی‌های مرتبط اولویت‌دار، در چهار وضعیت توسعه، تنوع، تدافع و تغییر جهت که مبتنی بر دو رویکرد کلانِ ابقا یا ادغام است، به روش تحلیل  SWOTاحصا شده است؛ سپس استراتژی جذاب به‌وسیله ماتریس برنامه‌ریزی استراتژیک کمی QSPM شناسایی شده است. نتایج پژوهش مبین ضعف واحدهای مذکور از‌نظر عوامل استراتژیک درونی، درزمینه ادغام کامل است؛ همچنین از حیث عوامل خارجی، ناگزیر از مواجهه با تهدیدها است. درنهایت با استفاده از الگوی QSPM به انتخاب استراتژی بهینه از طریق اندازه‌گیری میزان مطلوبیت پرداخته شده است که طی آن استراتژی ادغام محدود به شرح ذیل انتخاب و توصیه شده است: حفظ و ابقای ادارات کل حقوقی و املاک و مستغلات در ساختار کلان شهرداری شیراز، ضمن ادغام واحدهای امور حقوقی و امور املاک و مستغلات در یکدیگر در برخی از مناطق یازده‌گانه شهرداری با توجه به نوع و حجم فعالیت‌های آن‌ها.}, keywords_fa = {تصمیم‌گیری استراتژیک,عوامل استراتژیک,ماتریس برنامه‌ریزی استراتژیک کمی (QSPM),ماتریسswot,ادغام و ابقا}, url = {https://journal.shiraz.ir/article_109730.html}, eprint = {https://journal.shiraz.ir/article_109730_e8d72b366aaf155000fac04bdfb621ac.pdf} } @article { author = {Aghidi KheirAbadi, Salman and Sedighbavar, Mohammad and Zourbakhsh, Mojtaba}, title = {Estimation of spatial distribution of air pollution from traffic at the macro-level - Case Study: Shiraz City}, journal = {Modern Urban Management}, volume = {7}, number = {21}, pages = {81-73}, year = {2020}, publisher = {}, issn = {2383-1820}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Transportation systems are the main sources of pollutant emissions. Regularly, Research on environmental pollutants emissions has focused on the numerical variation of emissions and fewer studies have been performed on the spatial and temporal characteristics of pollutants in urban networks. This paper aims to investigate the spatial distribution of traffic pollutants and it is analyzed the case study of Shiraz rush hour. In this study, Carbon Monoxide (CO), Carbon Dioxide (CO2), Hydrocarbon (HC), Nitrogen Oxides (NOx) and Particulate Matter (PM) pollutants are considered as the target pollutants and by using the average speed model, the amount of pollutants have estimated. Also, by equilibrium assignment model, traffic flow in macro-level have simulated. The results show that different areas of Shiraz emit different pollutants which can be due to the type of vehicles in these areas. Distribution of these pollutants in the city of Shiraz can be determined in the next researches.  }, keywords = {Pollutants,Environment,Traffic,Emission inventory}, title_fa = {برآورد مکانی انتشار آلاینده‌های زیست‌محیطی ناشی از ترافیک در سطح کلان (مطالعه موردی: شهر شیراز)}, abstract_fa = {امروزه وسایل متحرک، اصلی‌ترین منابع انتشار گازهای آلاینده محسوب می‌شوند. به‌طورمعمول تحقیقات مرتبط با انتشار آلاینده‌های زیست‌محیطی بر تغییرات عددی انتشار متمرکز شده‌اند و مطالعات کمتری روی ویژگی‌های فضایی و زمانی انتشار آلاینده‌ها در شبکه شهری انجام شده است. این مقاله با هدف بررسی چگونگی توزیع فضایی انتشار آلاینده‌های ترافیکی تدوین شده است و برای مطالعه موردی این پژوهش، شهر شیراز در ساعت اوج تجزیه‌وتحلیل شده است. در این مقاله آلاینده‌های مونوکسید کربن، دی‌اکسید کربن، هیدروکربن، اکسیدهای نیتروژن و ذرات معلق به‌عنوان آلاینده‌های هدف در نظر گرفته شده است. با بهره‌گیری از مدل سرعت متوسط برای انتشار آلاینده‌ها و مدل تخصیص تعادلی برای شبیه‌سازی در سطح کلان، چگونگی توزیع انتشار آلاینده‌های منابع متحرک برای شهر شیراز به‌صورت مکانی برآورد شده است. نتایج نشان می‌دهد محدوده‌های مختلف شهر شیراز آلاینده‌های متفاوتی را انتشار می‌دهند. این تغییرات می‌تواند ناشی از نوع وسایل نقلیه درحرکت در این محدوده‌ها باشد. در پژوهش‌های آتی چگونگی پراکنش این آلاینده‌ها در شهر شیراز را می‌توان ارزیابی کرد.}, keywords_fa = {آلاینده,زیست‌محیطی,ترافیک,فهرست انتشار}, url = {https://journal.shiraz.ir/article_109763.html}, eprint = {https://journal.shiraz.ir/article_109763_aae04cab38c4b950132dbb90a739c094.pdf} } @article { author = {Kamran Niya, Jalal and Ahamadi, Sajad and Khorsand Niya, MohamamdAli}, title = {A critique to the transportation policies in SHIRAZ: Towards sustainable urban transport}, journal = {Modern Urban Management}, volume = {7}, number = {21}, pages = {-}, year = {2020}, publisher = {}, issn = {2383-1820}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Urban Transportation policy based on a proper study about cities in advanced societies had created a desirable situation but it’s still a challenge in the cities of Iran. First of all, this research represents an image of the condition of transportation in Shiraz. It is tried to show the importance of transportation policies and makes it clear on the bases of criteria that main focuses of last decades urban polices is emphasis on meeting the needs of private motor vehicles in Shiraz, so eventually the numbers and the uses of vehicles has raised through years and had created an unsustainable transportation. This study finds that it is crucial to change the transportation policies to reduce the shares of private motor vehicles in residents’ mobility to match with the form and reach a sustainable urban transportation}, keywords = {Urban Transportation policy,private motor vehicles,public transportation,Sustainable transport,Urban Form}, title_fa = {نقدی بر سیاست‌های حمل‌ونقل در شیراز: به‌سوی حمل‌ و نقل پایدار شهری}, abstract_fa = {سیاست‌گذاری حمل‌ونقل شهری در بسیاری جوامع پیشرفته بر اساس شناخت صحیح از وضعیت شهرها و آینده‌نگری، وضعیت مطلوبی خلق کرده است؛ اما هنوز در شهرهای ایران به این جایگاه نرسیده است. در تحقیق حاضر با ارائۀ تصویری از وضعیت موجود حمل‌ونقل در شهر شیراز تلاش شده است بر اهمیت سیاست‌گذاری حمل‌ونقل تأکید شود و با ارائۀ شاخص‌هایی روشن شود درواقع سیاست‌های حمل‌ونقل در شیراز بیشتر مبتنی بر جوابگویی به نیازهای خودروهای شخصی در شیراز بوده است؛ درنتیجه تعداد خودروهای شخصی و استفاده از آن‌ها در شیراز همواره روند صعودی داشته و این موضوع به خلق حمل‌ونقلی ناپایدار و مخرب انجامیده است. این در شرایطی است که به لحاظ فرم و تراکم شهری، شیراز پتانسیل نسبتاً مناسبی برای سایر مدهای پایدار حمل‌ونقل دارد؛ اما متأسفانه بلااستفاده مانده است؛ لذا بر اساس یافته‌های این پژوهش ضروری است تغییر اساسی در سیاست‌های حمل‌ونقل شیراز به‌سوی کاهش سهم خودرو شخصی در جابه‌جایی‌ها، با هدف رسیدن به حمل‌ونقل پایدار اتخاذ شود.}, keywords_fa = {سیاست‌گذاری حمل‌ونقل,خودرو شخصی,حمل‌ونقل عمومی,حمل‌ونقل پایدار,فرم شهری,شیراز}, url = {https://journal.shiraz.ir/article_109782.html}, eprint = {https://journal.shiraz.ir/article_109782_3ab67104fa38b771009af3ffc0f10bba.pdf} }